Hvis tandbøjlen generer

Der er muligheder, hvis bøjlen giver irritation

Hvis din tandbøjle generer, f.eks. i sommerferien, og der er flere uger til din "bøjletandlæge" kan kontaktes, kan du prøve at kontakte en privat tandlæge eller Tandpinevagten, som måske kan hjælpe med at fjerne generne. Tandlægen skal/vil ikke forsøge at reparere tandbøjlen. Det klarer din "bøjletandlæge" efter ferien.

Når tandklinikken åbner igen, kan din bøjle blive repareret, og behandlingen kan fortsætte.

VIGTIG information med ændring af tandplejetilbuddet til og med den 3. juli 2020:

Grundet COVID-19 krisen, har Sundhedsstyrelsen opstillet retningslinjer for Sundhedsvæsenet som Slagelse Kommunale Tandpleje følger.
 
For at begrænse smittespredning gør vi opmærksom på:

  • Mød kun op på klinikken efter forudgående aftale
  • Barnet og ledsager skal være sunde og raske
  • Vi følger alle retningslinjer for hygiejne og brug af værnemidler
  • Vi har øget fokus på rengøring af venteværelse, toilet osv.

I skal venligst overholde følgende:

  • Der må max være én ledsager med barnet.
  • I bedes venligst spritte hænder ved ankomst til klinikken, og spritte igen når I går.
  • Hvis barnet eller ledsager har tegn på sygdom, selv ved milde symptomer, bedes I venligst kontakte os på telefon: 58 57 42 20

Driften er derudover stadig begrænset og afhængig af forsyning og mængde af værnemidler.

Hvis der opstår akutte problemer som tandskader eller smerter, skal man stadig kontakte den Kommunale Tandpleje 58 57 42 20 ml. 08.00 og 12.00 og på akut telefon 29 31 77 49 mellem kl. 12.00 og 15.00

 

Siden er sidst opdateret 12. maj 2020